p. vych. Povalačová Irena

Třídní učitel: Povalačová Irena
Asistent pedagoga: Danuta Mičková
Spadá pod: Výchovné skupiny - školní družina Veselá 2023/2024

Poznávací vycházka historickými budovami města Znojma

projekt ŠD


Procházkou naším krásným městem jsme poznávali a pozorovali historické budovy, uličky a významné objekty. Chlapcům se vycházka velmi líbila.




Hrátky se zvířátky


projekt ŠD


Od kočičky koťátko,
pejsek, fena, štěňátko.
Od kravičky telátko,
kozel, koza, kůzlátko.
Od prasátka selátko,
beran, ovce, jehňátko.
Od koníka hříbátko,
kohout, slípka, kuřátko.
Hospodaří zdárně na té naší farmě.



Stejně, jako musí být individuální způsob práce s každým dítětem s výše uvedenými specifickými vzdělávacími potřebami, tak musí být uzpůsobeno pro dítě prostředí a pomůcky. Řada poznatků a pravidel, souvisejících s diagnózou autismu, umožňuje vytvářet a dále vylepšovat podmínky pro péči, vzdělávací práci i pohodu a spokojenost dětí.





Těšíme se na Velikonoce

Mám vajíčko bílé,

od slepičky milé.

A to bílé vajíčko

nazdobím si maličko.



STOLOVÁNÍ

Při obědě jeden, dva, tři,

dobrou chuť si popřát patří.

Vždy já dobře vím,

že ten oběd sním.




ČTEME DĚTEM S DĚTMI

Odpoledne plné pohádkových knížek

projekt ŠD


Čtení dětem a s dětmi přináší unikátní emocionální prožitky při objevování „nových světů“, ovlivňuje pozitivně vzájemné vztahy, stejně jako zájem dětí o čtení a poznávání. 

Pravidelná „chvilka s knihou“ nás obohatí a dětem navíc vtiskne dobrý zvyk do budoucího života.

Samotné předčítání pohádkových příběhů pomáhá dítěti utvářet svou fantazii, orientovat se ve složitějším příběhu, udržet pozornost a zároveň spolupracovat s vychovatelkou. Poslechem si dítě vytváří a osvojuje slovní zásobu.




Masopustní povídání aneb masky a tradice

projekt ŠD

Tradiční masopust jsme si užili, vyzdobili jsme si školní družinu pracemi našich šikovných chlapců, poslouchali písničky a zatancovali si.






Relaxační chvilky

Relaxační techniky můžeme s úspěchem uplatňovat ve školní družině. Musí se na to ale trochu jinak, než je tomu u dospělých, protože normální zdravé dítě obvykle nevydrží čtvrt hodiny klidně ležet a soustředit se na pocity ve svém těle. Relaxace u dětí probíhá často tak, že ani jako relaxace nevypadá.

Relaxace pomůže dětem, které jsou úzkostné, neklidné, nesoustředěné, které trpí nočními můrami, vadami řeči, tiky a které somatizují – tedy převádějí psychickou zátěž na tělesné příznaky (typické je bolení bříška, pro které není jiné vysvětlení). Relaxační techniky můžeme uplatňovat od dětí kdykoliv během dne.







Pohybové aktivity ve školní družině

projekt ŠD

Když já se vytáhnu

Když já se vytáhnu,
ke sluníčku dosáhnu.
Když já se skrčím,
do výšky skočím.
Když já si lehnu,
ani se nehnu.







Těšíme se na Vánoce


Tiše, tiše, slyšíte?

Ne? Však to brzy zjistíte.

Že k nám advent přichází,

kouzelný čas nadchází.

Zvonečky nám zazvoní, a stromeček zavoní.

Vždyť nám zase po roce,

přicházejí Vánoce.


Protože máme krásné zimní počasí, procházíme se naším městem a pozorujeme výzdobu, adventní trhy a přípravy na nejkrásnější svátky v roce.



Všem přejeme krásné prožití Vánoc a mnoho zdraví v roce 2024



DOD


 U příležitosti Dne otevřených dveří naší školy jsme s chlapci a paní asistentkou Danutkou vytvořili ozdoby na vánoční stromeček.






Nové hračky do školní družiny

Také letos jsme se vydali zakoupit pro naše chlapce hračky, hry a stavebnice do školní družiny. Adámek si oblíbil nové nákladní auto a stavebnici Duplo. Jeho stavba je velmi kreativní.

Za nové hračky samozřejmě nezapomeneme pěkně poděkovat.





Halloween

Na zahradě v hlíně válela se dýně.

My jsme dýni sklidili,

celou jsme ji umyli.

Oranžová byla a měla tři kila.


Prostory školní družiny máme díky paní asistentce Danutce krásně vyzdobeny pracemi našich žáků.




Digitální kompetence

Právě kvůli tomu, že digitální technologie zasahují prakticky do každého oboru, je rozvoj digitálních kompetencí žáků úkolem každého učitele. Od počátku základního vzdělávání by si měl žák rozvíjet svoje digitální kompetence vázané na obsah vyučovacích předmětů a úkoly a činnosti v nich. S danou technologií se totiž naučí pracovat s větším porozuměním a trvaleji.


Také ve školní družině v rámci zájmové činnosti zařazujeme digitální kompetence.


HRA

Když si hračky roztahám,

na místo je vždycky dám.

Hračky se pak usmívají,

když pořádek kolem mají.



Hra je způsob odpočinku i relaxace po práci, slouží k navození jiných myšlenek a skvělý způsob, jak vyplnit volný čas.

Děti se skrze hru spontánně učí mnoha dovednostem a schopnostem a získávají klíčové kompentence.




Dobré ráno, dobrý den, 

popřejem si pěkný den.

Společně si budem hrát, zpívat, kreslit, povídat.

Budem se mít všichni rádi,

protože jsme kamarádi.



Naše družinka

Adámek, Kristiánek, Pája, Vojta, Viktorek

 




Oběd


Ke stolku si sedneme, už se ani nehneme.

Záda pěkně narovnáme, na kolínka ruce dáme

a počkáme chviličku, až paní asistentka donese polévečku.







Relaxační chvilky



Po dobrém obědě chlapci relaxují podle svého výběru. Kristiánek si rád hraje s auty, Vojta si prohlíží knihy. Pája a Viktorek odpočívají v křesle a na vaku. Adámek rád čte pohádku.

Spokojenost dětí je naší prioritou.







PODZIM


Copak je to rány?

Slyším padat kaštany.

Hledám v trávě, kdepak jsou?

Vidím kouli pichlavou.

Kaštánek mám a co s ním?

Panáčka z něj vyrobím.



Informace pro rodiče

Březen:

28. 3. 2024  Velikonoční prázdniny

29. 3. 2024   Velký pátek

1. 4.   2024   Pondělí velikonoční


Informace pro rodiče

 Dne 27.11. bude provoz školní družiny zcela přerušen z důvodu konání jednodenní stávky vyhlášené školskými odbory.

Říjen:

- 26. 10. a 27. 10. podzimní prázdniny

Listopad:

17.11.2023  Státní svátek

Prosinec:

23.12. 2023 - 2.1. 2024 vánoční prázdniny