p. vych. Povalačová Irena
Poznávací vycházka historickými budovami města Znojma
projekt ŠD
Procházkou naším krásným městem jsme poznávali a pozorovali historické budovy, uličky a významné objekty. Chlapcům se vycházka velmi líbila.
Hrátky se zvířátky
projekt ŠD
Od kočičky koťátko,
pejsek, fena, štěňátko.
Od kravičky telátko,
kozel, koza, kůzlátko.
Od prasátka selátko,
beran, ovce, jehňátko.
Od koníka hříbátko,
kohout, slípka, kuřátko.
Hospodaří zdárně na té naší farmě.
Stejně, jako musí být individuální způsob práce s každým dítětem s výše uvedenými specifickými vzdělávacími potřebami, tak musí být uzpůsobeno pro dítě prostředí a pomůcky. Řada poznatků a pravidel, souvisejících s diagnózou autismu, umožňuje vytvářet a dále vylepšovat podmínky pro péči, vzdělávací práci i pohodu a spokojenost dětí.
Těšíme se na Velikonoce
Mám vajíčko bílé,
od slepičky milé.
A to bílé vajíčko
nazdobím si maličko.
STOLOVÁNÍ
Při obědě jeden, dva, tři,
dobrou chuť si popřát patří.
Vždy já dobře vím,
že ten oběd sním.
ČTEME DĚTEM S DĚTMI
Odpoledne plné pohádkových knížek
projekt ŠD
Čtení dětem a s dětmi přináší unikátní emocionální prožitky při objevování „nových světů“, ovlivňuje pozitivně vzájemné vztahy, stejně jako zájem dětí o čtení a poznávání.
Pravidelná „chvilka s knihou“ nás obohatí a dětem navíc vtiskne dobrý zvyk do budoucího života.
Samotné předčítání pohádkových příběhů pomáhá dítěti utvářet svou fantazii, orientovat se ve složitějším příběhu, udržet pozornost a zároveň spolupracovat s vychovatelkou. Poslechem si dítě vytváří a osvojuje slovní zásobu.
Masopustní povídání aneb masky a tradice
projekt ŠD
Tradiční masopust jsme si užili, vyzdobili jsme si školní družinu pracemi našich šikovných chlapců, poslouchali písničky a zatancovali si.
Relaxační chvilky
Relaxační techniky můžeme s úspěchem uplatňovat ve školní družině. Musí se na to ale trochu jinak, než je tomu u dospělých, protože normální zdravé dítě obvykle nevydrží čtvrt hodiny klidně ležet a soustředit se na pocity ve svém těle. Relaxace u dětí probíhá často tak, že ani jako relaxace nevypadá.
Relaxace pomůže dětem, které jsou úzkostné, neklidné, nesoustředěné, které trpí nočními můrami, vadami řeči, tiky a které somatizují – tedy převádějí psychickou zátěž na tělesné příznaky (typické je bolení bříška, pro které není jiné vysvětlení). Relaxační techniky můžeme uplatňovat od dětí kdykoliv během dne.
Pohybové aktivity ve školní družině
projekt ŠD
Když já se vytáhnu
Když já se vytáhnu,
ke sluníčku dosáhnu.
Když já se skrčím,
do výšky skočím.
Když já si lehnu,
ani se nehnu.
Těšíme se na Vánoce
Tiše, tiše, slyšíte?
Ne? Však to brzy zjistíte.
Že k nám advent přichází,
kouzelný čas nadchází.
Zvonečky nám zazvoní, a stromeček zavoní.
Vždyť nám zase po roce,
přicházejí Vánoce.
Protože máme krásné zimní počasí, procházíme se naším městem a pozorujeme výzdobu, adventní trhy a přípravy na nejkrásnější svátky v roce.
Všem přejeme krásné prožití Vánoc a mnoho zdraví v roce 2024
DOD
U příležitosti Dne otevřených dveří naší školy jsme s chlapci a paní asistentkou Danutkou vytvořili ozdoby na vánoční stromeček.
Nové hračky do školní družiny
Také letos jsme se vydali zakoupit pro naše chlapce hračky, hry a stavebnice do školní družiny. Adámek si oblíbil nové nákladní auto a stavebnici Duplo. Jeho stavba je velmi kreativní.
Za nové hračky samozřejmě nezapomeneme pěkně poděkovat.
Halloween
Na zahradě v hlíně válela se dýně.
My jsme dýni sklidili,
celou jsme ji umyli.
Oranžová byla a měla tři kila.
Prostory školní družiny máme díky paní asistentce Danutce krásně vyzdobeny pracemi našich žáků.
Digitální kompetence
Právě kvůli tomu, že digitální technologie zasahují prakticky do každého oboru, je rozvoj digitálních kompetencí žáků úkolem každého učitele. Od počátku základního vzdělávání by si měl žák rozvíjet svoje digitální kompetence vázané na obsah vyučovacích předmětů a úkoly a činnosti v nich. S danou technologií se totiž naučí pracovat s větším porozuměním a trvaleji.
Také ve školní družině v rámci zájmové činnosti zařazujeme digitální kompetence.
HRA
Když si hračky roztahám,
na místo je vždycky dám.
Hračky se pak usmívají,
když pořádek kolem mají.
Hra je způsob odpočinku i relaxace po práci, slouží k navození jiných myšlenek a skvělý způsob, jak vyplnit volný čas.
Děti se skrze hru spontánně učí mnoha dovednostem a schopnostem a získávají klíčové kompentence.
Dobré ráno, dobrý den,
popřejem si pěkný den.
Společně si budem hrát, zpívat, kreslit, povídat.
Budem se mít všichni rádi,
protože jsme kamarádi.
Naše družinka
Adámek, Kristiánek, Pája, Vojta, Viktorek
Oběd
Ke stolku si sedneme, už se ani nehneme.
Záda pěkně narovnáme, na kolínka ruce dáme
a počkáme chviličku, až paní asistentka donese polévečku.
Relaxační chvilky
Po dobrém obědě chlapci relaxují podle svého výběru. Kristiánek si rád hraje s auty, Vojta si prohlíží knihy. Pája a Viktorek odpočívají v křesle a na vaku. Adámek rád čte pohádku.
Spokojenost dětí je naší prioritou.
PODZIM
Copak je to rány?
Slyším padat kaštany.
Hledám v trávě, kdepak jsou?
Vidím kouli pichlavou.
Kaštánek mám a co s ním?
Panáčka z něj vyrobím.
Informace pro rodiče
Březen:
28. 3. 2024 Velikonoční prázdniny
29. 3. 2024 Velký pátek
1. 4. 2024 Pondělí velikonoční
Informace pro rodiče
Dne 27.11. bude provoz školní družiny zcela přerušen z důvodu konání jednodenní stávky vyhlášené školskými odbory.
Říjen:
- 26. 10. a 27. 10. podzimní prázdniny
Listopad:
17.11.2023 Státní svátek
Prosinec:
23.12. 2023 - 2.1. 2024 vánoční prázdniny